[59], In 1927, the celebrated picture of the year Morning by Dod Procter was bought by the Daily Mail for the Tate Gallery. The team is responsible for ensuring that the paper's editorial voice is consistent and that its articles are accurate, fair, and balanced.. Deputy Editor Daily Mail. Read about the Daily Mirror's editorial policies, how our journalists work, our history and our commitment to make sense of a rapidly changing world for our readers The, This page was last edited on 2 March 2023, at 17:55. Printing of the Scottish Daily Mail was switched from Edinburgh to the Deansgate plant in Manchester in 1968 and, for a while, The People was also printed on the Mail presses in Deansgate. Two foreign editions were begun in 1904 and 1905; the former titled the Overseas Daily Mail, covering the world, and the latter titled the Continental Daily Mail, covering Europe and North Africa. [233] On its website, the Mail described one of the judges as "openly gay." With U.S. tabloid and gossip culture driftingand Harry and Meghan moving to North Americaa quintessential British tabloid is filling the void. The Daily Mail launched the Great British Spring Clean in partnership with the charity Keep Britain Tidy in January 2019. [25] It can still be used in reference to an article about the Daily Mail itself. Its masthead differed from that of UK versions by having a green rectangle with the word "IRISH", instead of the Royal Arms, but this was later changed, with "Irish Daily Mail" displayed instead. "[259] A February 2017 editorial in The Times commenting on the decision stated that "Newspapers make errors and have the responsibility to correct them. [66][67] Lord Rothermere took an extreme anti-Communist line, which led him to own an estate in Hungary to which he might escape to in case Britain was conquered by the Soviet Union. Daniel got his start as a reporter with the Daily Mail in 2015 after completing a Bachelor of Arts in Communication majoring in journalism at UTS. [183], In September 2016, the Mail Online published a lengthy interview and screenshots from a 15-year-old girl who claimed that the American politician Anthony Weiner had sent her sexually explicit images and messages. [32]:28 It cost a halfpenny at a time when other London dailies cost one penny, and was more populist in tone and more concise in its coverage than its rivals. [12] Between April 2019 and March 2020 it had an average daily readership of approximately 2.18 million, of whom approximately 1.41 million were in the ABC1 demographic and 0.77 million in the C2DE demographic. After the verdict, Lawrence's parents and numerous political figures thanked the newspaper for taking the potential financial risk involved with the 1997 headline. [32]:32 The paper was critical of Asquith's conduct of the war, and he resigned on 5 December 1916. [62] The Czechoslovak Foreign Minister Edvard Bene was so concerned that he visited London to meet King George V, a man who detested Rothermere and used language that was so crude, vulgar and "unkingy" that Bene had to report to Prague that he could not possibly repeat the king's remarks. We trace its growing political. Daily Mail editor-in-chief Paul Dacre. Dominic has been based in New York since 2001. [122][123][124][125] While the paper retained its support for the Conservative Party at the 2015 general election, the paper urged conservatively inclined voters to support UKIP in the constituencies of Heywood and Middleton, Dudley North, and Great Grimsby where UKIP was the main challenger to the Labour Party. Shame on the Daily Mail", "Daily Mail editor Paul Dacre trolled on Wikipedia in backlash for 'Legs-it' front page", "Daily Mail accused of paying 50,000 for CCTV video of Paris attack", "Daily Mail site reported to DCU over intern scheme", "Daily Mail is cruel and childish about the Duchess of Cambridge", "Why are papers like the Daily Mail obsessed with house prices? [44] His successor David Lloyd George asked Northcliffe to be in his cabinet, hoping it would prevent him from criticising the government. Top Floor, Two Haddington Buildings. Personalisation. Scoop! Please send to tips@dailymail.com. The Guardian also, briefly, embedded the footage on their own website before removing it. We're delighted to say that this year's winner is the Daily Mail editorial team for their fantastic 'Turn the tide on plastic' campaign. [29] The main concern of Viscount Rothermere, the current chairman and main shareholder, is that the circulation be maintained. [250], Carbon Brief complained to the Press Complaints Commission about an article published in the Daily Mail titled "Hidden green tax in fuel bills: How a 200 stealth charge is slipped on to your gas and electricity bills" because the 200 figure was unexplained, unreferenced and, according to Ofgem, incorrect. [7], In August 2022, the Daily Mail wrote in support of Liz Truss in the JulySeptember 2022 Conservative Party leadership election,[110] calling her chancellor's mini-budget "a true Tory budget" that September. [80] The paper editorially continued to oppose the arrival of Jewish refugees escaping Germany, describing their arrival as "a problem to which the Daily Mail has repeatedly pointed. The Mail was originally a broadsheet but switched to a compact format on 3 May 1971, the 75th anniversary of its founding. He spent 11 years at the Daily Mail, spending stints as a general reporter and in the Femail department before becoming News Editor. Tuesday Good Health An absolute must-read, this is packed [] An Editor's Note from NewsGuard stated that "This label now has the benefit of the dailymail.co.uk's input and our view is that in some important respects their objections are right and we were wrong". [88] Ward Price was one of the most controversial British journalists of the 1930s, who was one of the few British journalists allowed to interview both Benito Mussolini and Adolf Hitler because both fascist leaders knew that Ward Price could be trusted to take a favorable tone and ask "soft" questions. [16] The Daily Mail has also been criticised for its unreliability, its printing of sensationalist and inaccurate scare stories of science and medical research,[17][18][19][20] and for instances of plagiarism and copyright infringement. He was born in Walsall and went to King Edward School in Birmingham. Do you have a news tip or photo for us? [251][252][253], In 2013, the Met Office criticised an article about climate change in the Daily Mail by James Delingpole for containing "a series of factual inaccuracies". In 1930 the Mail made a great story of another aviation stunt, awarding another prize of 10,000 to Amy Johnson for making the first solo flight from England to Australia. VAT Number GB 243 5711 74, Part of the Daily Mail, The Mail on Sunday & Metro Media Group, Do not sell or share my personal information. [84] Touchy took a series of photographs of Spanish women who joined the Worker's Militia marching up to the front with rifles and ammunition poaches over their shoulders. The Evening Standard was then part of the Associated Newspapers group, and Dacre was appointed to succeed English at the Daily Mail as a means of dealing with Murdoch's offer. Daily Mail: new editor and new 'enemies of the people' Steven Barnett , University of Westminster The tone remains the same, but the anger is directed against a different group of 'elites'. This was a contest with a prize of 100 for a new design of hat a subject in which Northcliffe took a particular interest. "[260] In 2018, the Wikipedia community upheld the Daily Mail's deprecation as a source. Gardiner, The Times, The Atlantic Monthly, January 1917 page 113, "Mr. Balfour and the 'Suffragettes.' . [citation needed], Rothermere had a fundamentally elitist conception of politics, believing that the natural leaders of Britain were upper class men like himself, and he strongly disapproved of the decision to grant women the right to vote together with the end of the franchise requirements that disfranchised lower-class men. Daily Mail: new editor and new 'enemies of the people' Published: November 19, 2018 7.17am EST Want to write? [91] The press summaries Ribbentrop provided were particularly important as Ribbentrop had managed to convince Hitler that the British government secretly controlled the British press, and just as in Germany, nothing appeared in the British press that the British government did not want to appear. ", "Lego promotions with Daily Mail end for 'foreseeable future' BBC News", "ESPN's Jesse Palmer to Host 'DailyMailTV', "The 45th Annual Daytime Emmy Awards Nominations", "DAILY MAIL COMMENT: Liz has the boldness, vision and strength of conviction to build on what Boris began", "Newspaper headlines: A 'budget for the rich' as the 'pound plunges', "Annual statement to the Independent Press Standards Organisation 2019", "Fall in circulation for all of Republic's daily newspapers", "Associated Newspapers launches Mail Today in India", "Rockstar Delhi University Vice-Chancellor's new deal for students: Dinesh Singh unveils welfare plan that shows his appeal", "Clashes at JNU as students mourn Afzal Guru's death anniversary", "Newspaper support in UK general elections", "The Sun serves Ed Miliband a last helping of abuse", "Which parties are the UK press backing in the general election? 2021, January: Associated Newspapers paid damages and apologised to a British Pakistani couple about whom they had made false allegations in relation to their work as counter-extremism experts. The Daily Mail responded: "There is nothing controversial about the Mail's acquisition of this video, a copy of which the police already had in their possession." Jack Marley Environment +. This sexism must be consigned to history. [73] Rothermere had decided that aerial war was the technology of the future, and throughout the 1930s The Daily Mail was described as "obsessional" in pressing for more spending on the RAF. [88] Wickham Steed called Ward Price "the lackey of Mussolini, Hitler and Rothermere". The same production method was adopted in 1909 by the Daily Sketch, in 1927 by the Daily Express and eventually by virtually all the other national newspapers. ", "Plastics, nature and environmental governance top agenda for EU-China meeting", "Some of Paul Dacre's most memorable Daily Mail front pages Press Gazette", "Gary McKinnon's mother tells of 10-year battle to save her suicidal Asperger's son from US jail", "Daily Mail publishes front-page apology over Iraqi bomb claim", "Mail editor Dacre threatens start-up with libel action", "Meghan Markle tries to prevent 'friends' from being named in suit", "Duchess Meghan loses opening legal battle against British tabloid; she vows to press case", "Meghan Markle defends friends' identities in fight with British news outlet", "Meghan bids to keep friends' identities secret", Elton John gets 100,000 for Daily Mail libel, Daily Mail pays out after alleging former Catholic PR man was hypocrite, Daily Mail and Sun pay out to Tamil hunger striker, "Blair adviser Carole Caplin wins Daily Mail libel damages", "Melania Trump wins damages from Daily Mail over 'escort' allegation", "Melania Trump sues Daily Mail and US blogger for $150m over sex worker claims", "Melania Trump re-files Daily Mail lawsuit over 'lost business opportunities', "Earl Spencer wins libel damages from Daily Mail publisher over claim he was 'unbrotherly' towards Princess Diana after her 'marriage collapsed', "Daily Mail pays charity damages over 'hate festival' allegations", "Daily Mail apologies and pays 25,000 in damages to Professor Gopal over "false" racism allegations", "Daily Mail pays out 100,000 to Sir James Dyson over misreporting of row with housekeeper", "British-Pakistani cage fighter and wife win defamation case in UK World", "Associated Newspapers pays damages for revealing Sand Van Roy as Luc Besson accuser", "Rothschild loses libel case, and reveals secret world of money and politics", "Nathaniel Rothschild loses High Court libel battle", "Carina Trimingham loses privacy case against Daily Mail", "Huhne pays for his infidelity: Minister's career in ruins as feud with ex-wife lands them both in court over speeding points", "Katie Hill ordered to pay $220,000 in attorneys' fees in revenge porn case", "Katie Hill ordered to pay $220,000 in lawyer fees in revenge porn suit: report", "Meghan interview: CBS accused of 'deliberate distortion and doctoring' by Daily Mail over headlines montage", "The best way to get angry with the Daily Mail? There were 40,000 entries and the winner was a cross between a top hat and a bowler christened the Daily Mail Sandringham Hat. [43] On 21 May 1915, Northcliffe criticised Lord Kitchener, the Secretary of State for War, regarding weapons and munitions. May, Margaret; Page, Robert M.; Brunsdon, Edward (2001). Founded in 1896, it is the United Kingdom's highest-circulated daily newspaper. If you have a question about our message boards or are experiencing problems with your account. In October 2011, the Daily Mail printed an article citing the research, titled "Just ONE cannabis joint can bring on schizophrenia as well as damaging memory." [40] The "Yellow Peril" theme came to be abandoned because the Anglo-German naval race led to a more plausible threat to the British empire to be presented. [241], The Daily Mail is said to have an "ongoing project to divide all the inanimate objects in the world into ones that either cause or prevent cancer". [101] There are Scottish editions of both the Daily Mail and Mail on Sunday, with different articles and columnists. Circulation figures according to the Audit Bureau of Circulations in February 2020 show gross daily sales of 1,134,184 for the Daily Mail. The Mail accused the British government of dragging Britain into an unnecessary confrontation with Russia and of hypocrisy regarding its protests over Russian recognition of Abkhazia and South Ossetia's independence, citing the British government's own recognition of Kosovo's independence from Russia's ally Serbia.[128]. It may Contribute Though! We will secure an exclusive one-off fee. [7] Its sister paper The Mail on Sunday was launched in 1982, while Scottish and Irish editions of the daily paper were launched in 1947 and 2006 respectively. The Daily Mail has been awarded the National Newspaper of the Year in 1995, 1996, 1998, 2001, 2003, 2011, 2016 and 2019[129] by the British Press Awards. 1) Exclusive Stories. If you are looking for an editorial . [9] Jonathan Harmsworth, 4th Viscount Rothermere, a great-grandson of one of the original co-founders, is the current chairman and controlling shareholder of the Daily Mail and General Trust, while day-to-day editorial decisions for the newspaper are usually made by a team led by the editor, Ted Verity, who succeeded Geordie Greig on 17 November 2021. [75] Rothermere wrote an article titled "Hurrah for the Blackshirts" published in the Daily Mail on 15 January 1934, praising Mosley for his "sound, commonsense, Conservative doctrine",[76] and pointing out that: "Young men may join the British Union of Fascists by writing to the Headquarters, King's Road, Chelsea, London, S.W. If you wish to contact DailyMail.com,. However in the case that there is no. [111], The Scottish Daily Mail was published as a separate title from Edinburgh[112] starting in December 1946. He will be replaced by Ted Verity, the current editor of the Mail on Sunday, who will have overall . ", with the subheading "Iraqi 'caught red-handed with bomb' wins 33,000 because our soldiers kept him in custody for too long". [32]:29 When war began, Northcliffe's call for conscription was seen by some as controversial, although he was vindicated when conscription was introduced in 1916. [282], This article is about the British national daily newspaper. "[170] However, the reference to "the jealous God of Deuteronomy" was criticised by Jonathan Freedland, who said that "In the context of a piece about a foreign-born Jew, [the remark] felt like a subtle, if not subterranean hint to the reader, a reminder of the ineradicable alienness of this biblically vengeful people"[171] and that "those ready to acquit the Mail because there was no bald, outright statement of antisemitism were probably using the wrong measure. "[139], On 16 July 1993, the Mail ran the headline "Abortion hope after 'gay genes' finding". In December 2017 the Daily Mail published a front-page story entitled "Another human rights fiasco! +353 (0)1 256 0800. He has worked for a number of newspapers, including the Daily Mail and the Sunday Times of London. Critics[who?] But when a son with prime ministerial ambitions swallows his father's teachings, as the younger Miliband appears to have done, the case is different. At first, Northcliffe had disdained this as a publicity stunt to sell advertising and he refused to attend. 20-38 Haddington Road. By 1922 the editorial side of the paper was fully engaged in promoting the benefits of modern appliances and technology to free its female readers from the drudgery of housework. [56] In the same article, Baldwin was compared to the Italian prime ministers of the Liberal era as the article argued that the General Strike of 1926 should never have been allowed to occur and the Baldwin government was condemned "for the feebleness which it tries to placate opposition by being more Socialist than the Socialists". "[51] In a leader (editorial), the Daily Mail wrote that the views of Churchill-who very much favored going to war with Turkey-were "bordering on insanity". He testified before a House of Lords select committee that "we need to allow editors the freedom to edit", and therefore the newspaper's editor was free to decide editorial policy, including its political allegiance. The story related to a judge's decision to award money to Abd Ali Hameed al-Waheed after he had been unlawfully imprisoned. [21][22][23][24] In February 2017, editors on the English Wikipedia banned the use of the Daily Mail as a source.[25][26][27]. [108] The program was nominated for a Daytime Emmy Award for Outstanding Entertainment News Program in 2018. Taking a whole page of Thursday's Daily Mail, in an editorial dominated by a headline which screamed "Fake news, the fascist Left and the REAL purveyors of hatred", the editorial aimed both . accused the Mail of unnecessarily highlighting the judge's sexual orientation due to anti-gay motives. [271], The long-running Teddy Tail cartoon strip, was first published on 5 April 1915 and was the first cartoon strip in a British newspaper. It was later proven to be a hoax. The Irish version includes stories of Irish interest alongside content from the UK version. [63], One of the major themes of The Daily Mail was the opposition to the Indian independence movement and much of Rothermere's opposition to Baldwin was based upon the belief that Baldwin was not sufficiently opposed to Indian independence. Geordie Greig is stepping down as editor of the Daily Mail after three years in the role. [32]:35 Like Lord Beaverbrook, Rothemere was outraged by Baldwin's centre-right style of Conservatism and his decision to respond to almost universal suffrage by expanding the appeal of the Conservative Party. oversee a team of social media editors who curate and edit our stories for social media . The headline was printed despite the fact that during the trial itself the judge concluded that claims that al-Waheed had been caught with a bomb were "pure fiction". [31], The Daily Mail, devised by Alfred Harmsworth (later Viscount Northcliffe) and his brother Harold (later Viscount Rothermere), was first published on 4 May 1896. [56] In an article in 1927 celebrating five years of Fascism in Italy, it was argued that there were parallels between modern Britain and Italy in the last years of the Liberal era as it was argued Italy had a series of weak liberal and conservative governments that made concessions to the Italian Socialist Party such as granting universal male suffrage in 1912 whose "only result was to hasten the arrival of disorder". [71] In it, Rothermere predicted that "The minor misdeeds of individual Nazis would be submerged by the immense benefits the new regime is already bestowing upon Germany". [186] Emily Maitlis, the newscaster, asked Green Party leader Caroline Lucas on Newsnight, 'Is the biggest friend to the Environment at the moment the Daily Mail?' The journalist, Andrew Malone, subsequently deleted his Twitter account. The Jewish Chronicle described the article as "a revival of the 'Jews can't be trusted because of their divided loyalties' genre of antisemitism. [180] Despite being compared to Nazi propaganda ,[181] and criticised as racist, the cartoon received praise on the Mail Online website. Kitchener was considered by some to be a national hero. [184] Weiner pleaded guilty in May 2017 to sending obscene material to a minor, and in September he was jailed for 21 months. We . [239], In 2015, following the November 2015 Paris attacks, the French police viewed the footage of the attacks from the CCTV system of La Casa Nostra. Appointed Editor of the Evening Standard in 1990 he was appointed Editor of the Daily Mail in 1992 and Editor-in-Chief of Associated Newspapers in 1998, years which saw the launches of Metro and MailOnline. The video appears to show the allegedly topless princess, a former waitress, in a tiny G-string as she feeds her pet dog cake to celebrate its birthday. The Daily Mail began to support McKinnon's campaign in 2009 with a series of front-page stories protesting against his deportation. [168] In the editorial, the paper further remarked that "We do not maintain, like the jealous God of Deuteronomy, that the iniquity of the fathers should be visited on the sons. Taking full control of the Australian business brings it in line with. Luke has worked as a journalist in the UK national press for 14 years, including a decade at the Daily Mail as a reporter and news editor. Teddy Tail was a mouse, with friends Kitty Puss (a cat), Douglas Duck and Dr. Beetle. Knighted in 1982, Sir David English became editor-in-chief and chairman of Associated Newspapers in 1992 after Rupert Murdoch had attempted to hire Evening Standard editor Paul Dacre as editor of The Times. ", "Daily Mail deal with Communist mouthpiece raises few eyebrows in China", "Mail Online teams up with Chinese newspaper the People's Daily", "What is Mail Online doing in partnership with the People's Daily of China? The agreement appeared to observers to give the paper an edge in publishing news stories sourced out of China, but it also led to questions of censorship regarding politically sensitive topics. [174] Eric Wemple at The Washington Post questioned the value of the lawsuit, stating that "Whatever the merits of King's story, it didn't exactly upend conventional wisdom" about the website's strategy. It had an average circulation of 67,900 in the area of Scotland in December 2019.[114]. The Daily Mail reported that a major internal investigation was conducted following the decision to publish the story, and as a result, "strongly worded disciplinary notes were sent to seven senior members of staff", which made it clear "that if errors of the same nature were to happen again, their careers would be at risk". [69] Starting in December 1931, Rothermere opened up talks with Oswald Mosley under which terms the Daily Mail would support his party. In 2002, McKinnon was accused of perpetrating the "biggest military computer hack of all time"[189] although McKinnon himself states that he was merely looking for evidence of free energy suppression and a cover-up of UFO activity and other technologies potentially useful to the public. First with the news! Based around a subscription model, the newspaper has the same fonts and feel as the Daily Mail and was set up with investment from Associated Newspapers and editorial assistance from the Daily Mail newsroom. It was criticised as insensitive, inaccurate and homophobic. [40] In common with other Conservative papers, the Daily Mail used the Anglo-German naval race as a way of criticising the Liberal governments that were in power from 1906 onward, claiming that the Liberals were too pusillanimous in their response to the Tirpitz plan. [116] Since 24 September 2006 Ireland on Sunday, the Irish Sunday newspaper acquired by Associated in 2001, was replaced by an Irish edition of the Mail on Sunday (the Irish Mail on Sunday), to tie in with the weekday newspaper. But his wife exerted pressure upon him and he changed his view, becoming more supportive. Photograph: Reuters Under Paul Dacre's 25-year reign, the paper has become the UK's most fanatical anti-liberal voice. In July 2018 the Independent Press Standards Organisation ordered the paper to publish a front-page correction after finding the newspaper had breached rules on accuracy in its reporting of the case. [56] In 1928, the Daily Mail in a leader praised Mussolini as "the great figure of the age. [89] Rothermere concluded his leader: "If Czechoslovakia becomes involved in a war, the British nation will say to the Prime Minister with one voice: 'Keep out of it! [37]:5 It was the first newspaper to recognize the potential market of the female reader with a women's interest section[38][37]:16 and hired one of the first female war correspondents Sarah Wilson who reported during the Second Boer War. [36] The Mail also set out to entertain its readers with human interest stories, serials, features and competitions. Baldwin's position was now in doubt, but in 1931 Duff Cooper won the key by-election at St George's, Westminster, beating the United Empire Party candidate, Sir Ernest Petter, supported by Rothermere, and this broke the political power of the press barons. Ribbentrop had the German Embassy in London headed by Herbert von Dirksen provide translations from pro-appeasement newspapers like the Daily Mail and the Daily Express for Hitler's benefit, which had the effect of making it seem that British public opinion was more strongly against going to war for Poland than was actually the case. and News photo editor for the Daily Mail Online, where he also . [104] In November 2016, Lego ended a series of promotions in the paper which had run for years, following a campaign from the group 'Stop Funding Hate', who were unhappy with the Mail's coverage of migrant issues and the EU referendum. "[172], In March 2015, James King, a former contract worker at the Mail's New York office, wrote an article for Gawker titled 'My Year Ripping Off the Web With the Daily Mail Online'. With a proud tradition of editorial integrity and campaigning journalism, the Daily Mail is a trusted news brand and a consistent market leader, with 3.3m readers. 2) Newswire Stories. In 1987, printing at Deansgate ended, and the northern editions were thereafter printed at other Associated Newspapers plants. Unlike most newspapers, the Mail quickly took up an interest on the new medium of radio. Measurement. Content selection, delivery, reporting. Gary McKinnon's mother Janis Sharp praised the paper's contribution to saving her son from deportation in her book in which she said: 'Thanks to Theresa May, David Cameron and the support of David Burrowes and so many others notably the Daily Mail my son was safe, he was going to live.'[191][192]. Accordingly, they have formed, as I should like to see our British youth form, a parliamentary party of their ownWe can do nothing to check this movement [the Nazis], and I believe it would be a blunder for the British people to take up an attitude of hostility towards it". Before the outbreak of the First World War, the paper was accused of warmongering when it reported that Germany was planning to crush the British Empire. At the time many on the left blamed the letter for the defeat of Ramsay MacDonald's Labour Party in the 1924 general election, held four days later.[55]. Founded in 1896, it is the United Kingdom's highest-circulated daily newspaper. If you have a complaint about our content. The yacht spent the summer entertaining beach-goers with gramophone records interspersed with publicity for the newspaper and its insurance fund. Want to report a technical problem with MailOnline? No, not protesters trashing crops but the GM lobby still trying to force increasingly discredited Frankenstein Food down our throats", "Mail comment: Is Miliband talking us into another war? [citation needed], The paper is generally critical of the BBC, which it says is biased to the left. The revelation led to Weiner and his wife Huma Abedin an aide of Hillary Clinton separating. Read their incredible story below. editor-in-chief, dmg media Paul Dacre joined the Group as US Bureau Chief in 1979. [92], On 5 May 1946, the Daily Mail celebrated its Golden Jubilee. [121], As a right-wing tabloid,[1][2][3] the Mail is traditionally a supporter of the Conservative Party. Daily Mail Australia commercial editor Anne Shooter has revealed the online publication charges advertisers $50,000 for three sponsored stories with each "guaranteed" to attract 30,000 views. [97] The Unification Church, which always denied these claims, sued for libel but lost heavily. MailOnline is free to read and funded by advertising. [258] Though the Daily Mail strongly contested this decision by the community, Wikipedia's co-founder Jimmy Wales backed the community's choice, stating: "I think what [the Daily Mail has] done brilliantly in this ad funded world (is) they've mastered the art of click bait, they've mastered the art of hyped up headlines, they've also mastered the art of, I'm sad to say, of running stories that simply aren't true.